Søgning

Søg efter noget specifikt, eller udforsk indholdet

395 resultater

Velkommen i det mentale motionscenter

Det mentale motionscenter er for dig, der oplever ensomhed, angst, depression, eller mild PTSD eller har kognitive vanskeligheder i forbindelse med stress, angst eller de­pres­sion. Øvelserne kan bruges, hvis du vil styrke din psykiske sundhed og som supplement til professionel behandling. Tænk dig stærk!

http://www.psykiatrifonden.dk//faa-hjaelp/taenk-dig-staerk.aspx

Gratis hjælp til dig

Brug vores forældrerådgivning og få hjælp til det, der optager dig.

http://www.psykiatrifonden.dk/http://www.xn--forldre-oxa.dk/faahjaelp.aspx

Øvelse 6: Tal dig fri af angsten

Du er ikke alene, selvom det godt kan føles sådan, når man har angst. Det er vigtigt, at du ikke går rundt med din angst og bekymring alene. Søg hjælp og støtte hos familie, venner og evt. professionelle. Det kan også være rigtig godt at snakke med andre, der selv har prøvet at have angst, og ved hvordan det opleves. Det kan give perspektiv på angsten, og I kan dele jeres erfaringer med hinanden.

http://www.psykiatrifonden.dk//faa-hjaelp/taenk-dig-staerk/angst/6-tal-dig-fri-af-angsten.aspx

Til dig der er pårørende

Som pårørende til et menenske med depression spiller du en vigtig rolle. Du kan gøre en stor forskel ved at være nærværende, omsorgsfuld og vise forståelse over for dit syge familiemedlem. Du kan være med til at skabe håb og tryghed og motivere personen til at søge hjælp og støtte.

http://www.psykiatrifonden.dk//faa-hjaelp/taenk-dig-staerk/depression/til-dig-der-er-paaroerende.aspx

Gode råd til dig, der har skizofreni

Når du har skizofreni er det vigtigt, du passer godt på dig selv. Vi har samlet nogle råd til, hvad du selv kan fokusere på.

http://www.psykiatrifonden.dk//viden/diagnoser/skizofreni-og-andre-psykoser/raad-til-dig-der-har-skizofreni.aspx

4. Udsæt dig for det du frygter

Når du har PTSD, vil du typisk gøre alt, hvad du kan for at undgå de situationer, som minder dig om dit traume og giver dig angst. Det virker på kort sigt. Men på længere sigt er undvigelse med til at vedligeholde din PTSD. Hør psykolog Casper Aaen fortælle, hvordan du kan arbejde med at mindske din PTSD ved at udsætte dig for de situationer, du frygter – lidt af gangen.

http://www.psykiatrifonden.dk//faa-hjaelp/taenk-dig-staerk/ptsd/4-udsaet-dig-for-det-du-frygter.aspx

Gode råd til dig der er pårørende

Er du søster, mand, mor eller ven til et menneske med en psykisk sygdom? Her kan du få gode råd til, hvordan du bedst hjælper personen –og samtidig passer på dig selv.

http://www.psykiatrifonden.dk//viden/gode-raad-og-temaer/depression/paaroerende-til-depression/gode-raad-til-dig-der-er-paaroerende.aspx
1 2 3 4 5   40
PSYKIATRIFONDEN
Hejrevej 43
2400 København NV
Tlf. reception: 3929 3909
Rådgivningen: 3925 2525
CVR 1917 4883
Hendes Kongelige Højhed
Kronprinsesse Mary er protektor
for Psykiatrifonden